Wednesday, April 21, 2010

hmmmphh...aku minta maaff

salamm semua..
pg2 nih aku bgn dr tdur pk mslh je.
asek2 mslh..
aku nak mintak maaf kat kawn2 aku kot ada salah dan silap.
aku pon nak mntk maaf sgt3 kat akak syara sbb ta dgr ckp ko.
i've should have listened to u.
aku da ta sggp nak trima sumer nih lg.
lg aku ta pk, lg bnda tuh ada lam paler aku.
aku sukar maw tahan lg.
aku mintak maaf kepada sesiapa yg berkenaan.
kalau aku meletup, marah ta tentu psl,
tetb jerit2, wat kerja gile, sorry eh..
sumtimes its being myself.
sumtimes it's just not me.

aku nak mntk maaf kat si dia.
aku sejujurnya da tahan dgn sikap die.
wat aku sakit ati.
tp apakan daya, kerana aku sygla aku ta wat paper.
mgkn kte ta serasi.
mgkn kite tiada persefahaman.
mgkn kte ta pernah bncg dan wat konklusi ttg apa yg kte nak antara kte.
mgkn kte terlalu ego.
mgkn kte terlalu fikirkan masa lampau.
mgkn kte berfikiran terlalu tidak matang.
mgkn kte terlalu cpt pkkan konklusi.

ada byk kemungkinan.
aku aggp hbgn nih sbg sesuatu yg rapuh n blum utuh.
maafkan aku kalu kau terpaksa membacanye begini.
hubungan seperti ini tidak harus wujud di alam pembelajaran.
sebagai remaja, kte harus fikir dgn lbh waras.
ada byk benda lg yg perlu dikecapi dlm hidup ini.
kadang2 kte takut nak mengaku kesalahan kte.
kte tkut, ego.kn?

aku tahu aku byk wat salah kat sumorg.
especially parents aku.
jasa ibu bapa amat la ta ternilai.
aku bersyukur dpt parents yg caring psl aku,
syg aku,
jaga aku btol2.
diorg dah cube sedaya upaya dah utk jaga aku.
tp aku aku wat?
apa yg diorg tanak aku wat, aku wat.
mmg ta patut gitu.
aku tahu aku nih degil.
tp, aku cuba utk tebus keslhn aku.
aku cuba dgr kata2mu mak abah
kerana sygku padamu tiada nilai bgnye.
ikut hati aku da nak blk da weekend nih jmpe mak aku.
mak ta sehat.
aku risau sgt2.
aku tanak apa2 jd kat die.
sape lg nak dga aku mengadu.
sape lg tmpt aku bermanje.
sape lg yg akan meyayangiku seperti die.

sayang mane aku kat seseorg tuh,
takkan lebih sygku kpd Allah dan kedua ibubapaku serta keluargaku
tanpa mereka, siapalah kite.
they are the ones that had made us who we are today.
syurga di bawah tapak kaki ibu.
kata2 ibu itu adalah betul.
ibu bapa kte tau apa yg terbaik utk kite.
pengorbanan mereka amatlah besar utk melihat kte berjaya.
kalau mereka boleh berkorban, kenapa kite ta boleh berkorban utk mereka?
bkn ta boleh. it's a matter of
WANT or NOT.
if u want it, there's always a way.
if u don't want it, there are a million excuses.

yes aku akui selama nih aku lalai lam hidup.
tuhan je la tau apa aku rasa skang nih.
betapa serabutnyer pkrn aku.
aku tekad, rakan2lah segalanya bgku di sini.
ibu bapa ku jauh di hometown.
aku di sini berkorban utk belajar utk menjadi seseorg yg berjaya.
aku dtg cni dgn harapan.
dan harapan pulang dgn kejayaan.
aku ingin mereka memikirkan aku mampu membuat sebaik akak aku.
selama nih aku hdup dlm bygn akak aku.
sumorg presure aku supaya jd lbh bek drpd de.
isny aku akan cuba.
tiada sape pon yg boleh menghalang aku drpd berbuat demikian.

buat masa nih, abaikan je ape yg berlaku.
aggp semua ini sbg satu dugaan oleh ALLAH SWT utk hamba-Nya
kite harus bersyukur dgn apa yg kita ada.
ada org yg mengalami lbh byk kesusahan drpd kite.
oleh itu bersyukurlah dgn apa yg kita ada.



"sori aku gner colour cam girlish.
nih colour favourite aku sbny..
aku mgkn nmpk garang, kasar,
tp don't judge a book by its cover"

No comments:

Post a Comment